W czasie tegorocznych targów Baselworld, firma Marice Lacroix zaprosiła gości targów do poznawania zegarków przez pryzmat sztuki nowoczesnej. Jej przedstawicielka - kalifornijska artystka Alexa Meade, sztukę ulicy zaadoptowała do promocji zegarków i udomowiła ją w sąsiedztwie stoiska firmy Maurice Lacroix, w targowej hali najważniejszej branżowej imprezy.
Taka forma zainteresowania gości targów Baselworld, poza zafascynowaniem odmiennością zjawiska, była także manifestacją rozpoczynającej się, zupełnie nowej kampanii marketingowej marki Maurice Lacroix.
Dziś kampanię tę możemy już oglądać na wizualizacjach reklamowych w kolorowych magazynach i na szeroko prezentowanych banerach szwajcarskiej marki z Saignelégier.
Teraz już wiadomo, o co chodzi:
„Zegarek w miejskiej dżungli”, „Na linii horyzontu”, „Miejski wojownik”,
jednak odwiedzający Baselworld goście, przynajmniej ci, którzy nie zobaczyli efektu finalnego, zastanawiali się, co promuje zegarkowa firma.
Efekt współpracy z amerykańską artystką można było podziwiać w trakcie targów, dopiero 24 marca. My jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że możemy zobaczyć w jednym od razu fotorelację z całego tego przedsięwzięcia.
Znana z wymyślenia nowego podejścia do portretu, pochodząca z Waszyngtonu artystka, dała „pokaz na żywo” z procesu tworzenia niezwykłej wizualizacji. O jej obrazach można powiedzieć, że są obrazami malowanymi na fotografiach. W Bazylei w bezpośrednim sąsiedztwie stoiska marki Maurice Lacroix, Alexa Meade z zastosowaniem farby i specjalnie przygotowanego otoczenia, tworzyła iluzję optyczną.
Jako baza posłużyła jej namalowana w pierwszej kolejności panorama Nowego Jorku - inspirująca kolorami, przestrzenią i przedstawionymi na niej obiektami. Dodatkowo, dzięki ukształtowaniu swoich boków wychodziła już poza ramy dwóch wymiarów. W swoich pracach Alexa gra światłem i cieniem, w tym konkretnym przypadku dzięki „zagospodarowaniu” przestrzeni i obiektów znajdujących się przed makietą, powstawała niezwykła wizualizacja w trójwymiarowej przestrzeni.
Odwiedzający stoisko firmy Marice Lacroix goście, dzięki obserwacji postępów prac mogli wręcz odbierać to zjawisko w przestrzeni czterowymiarowej!
Nowatorska i jednoznacznie rozpoznawalna sztuka Alexy Meade, w swoim przekazie do szerszej publiczności uwzględniająca wykorzystanie nowych mediów, jest podobna do świeżego i postępowego podejścia do produkcji zegarmistrzowskiej firmy Maurice Lacroix. To podobieństwo było szczególnie godne uwagi przy niedawnym wznowieniem kolekcji zegarków Aikon. Ta sztandarowa linia modeli marki Maurice Lacroix, podobnie jak sztuka portretu malarki, powróciła w najnowocześniejszym pod kątem stylistycznym wydaniu.
Zaproszenie Alexy podkreśla aspirację firmy Maurice Lacroix by w sposób optymalny, ale zdecydowany i ukierunkowany na osoby otwarte na informacje i skojarzenia, trafić do nich z nową kampanią marketingową.
Tematem najnowszej kampanii Maurice'a Lacroix są "miasta - ikony", w których najnowsze modele zegarków marki Maurice Lacroix prezentowane na linii horyzontu, na linii, którą chcemy osiągnąć, objąć wzrokiem.
Przedstawiana architektura jednoznacznie wskazuje na wybrane miasta, którymi są: Nowy Jork, Londyn, Dubaj i Seul. Architektura tych aglomeracji działa jako źródło inspiracji i jest metaforą sukcesu. Dzięki osiągnięciu linii horyzontu slogan reklamowy marki Maurice Lacroix: „Your time is now” kieruje obserwatorów wizualizacji na drogę sukcesu. Zgodnie z przesłaniem marki, tym sukcesem jest już sam wybór drogi, a nie jej cel.
Pan Stephane Waser, Dyrektor Zarządzający firmy Maurice Lacroix, komentując to artystyczne przedsięwzięcia powiedział:
"Współpracując z Alexą i obcując z jej sztuką na żywo w trakcie Baselworld 2017, wyraźnie podkreślamy naszą ambicję bycia aktywną i spoglądającą w przyszłość marką. Artystka i jej dokonania były silną inspiracją dla nas, w szczególności przy rozpoczęciu tej właśnie, najnowszej kampanii reklamowej. Maurice Lacroix przecież „cały czas jest w drodze” do osiągnięcia sukcesu”.
Wydarzenie to było szeroko komentowane, w szczególności przez media społecznościowe, gdzie przeprowadzono bezpośrednią relację z jego finału.
Władysław Meller
na podstawie materiałów prasowych marki Maurice Lacroix
21:33 22.07.2017Ciekawostki
Galeria zegarkowej sztuki - Alexa Meade i Maurice Lacroix
REKLAMA
Magazyn Europa Star prezentuje: „Powtórka z historii zegarków” - lata 70.
W naszym drugim odcinku historii zegarmistrzostwa na podstawie publikacji magazynu Europa Star przedstawimy lata siedemdziesiąte. Jest oczywiste, że najważniejszym w tej ...
Początek stoperów i chronografów. Mechanizm Valjoux
Chronos (czas) i grapho (pisze). Z połączenia tych dwóch słów otrzymamy w wolnym tłumaczeniu „urządzenie zapisujące czas” - Chronograf. Nazwa ta wzięła się od specjalnego ...
Franciszek Czapek – zegarmistrz urodzony w Czechach
Franciszek Czapek to jedna z najwybitniejszych postaci polskiego zegarmistrzostwa, ale wielu osobom może się wydawać, że wiedza o jego istnieniu w zegarmistrzowskiej bran ...
Zegarki Gerald Charles, wybór Huberta Hurkacza. Maestro 2.0 Ultra-Thin i Maestro 3.0 Chronograf
Tak się złożyło, że zarówno niniejszy, jak i ostatni napisany przeze mnie tekst – prezentacja modelu Rado Captain Cook x Cameron Norrie Limited Edition, dotyczą w jakieś ...
Zenith Defy Extreme Mirror. Skomplikowany chronograf, który odbija światło i kolory
Kto nie kocha El Primero? To nie tylko znany i cieszący się powszechną sympatią model zegarka, ale przede wszystkim mechanizm, obecny między innymi w chronografach ze sta ...
Zegarki inspirowane legendarnym Mercedesem Klasy G. IWC Big Pilot’s Watch AMG G 63
IWC to ceniony producent zegarków. Mi kojarzy się szczególnie z modelami typu pilot. No i dziś właśnie zaprezentujemy IWC Big Pilot, ale - tu ciekawostka – powiązany z zu ...
Wielkie zegarmistrzostwo z niewielkiego kraju. Top 3 marki zegarkowe z Austrii
Kontynuując cykl publikacji na portalu Zegarki i Pasja, w którym prezentujemy i przybliżamy sylwetki producentów zegarków z odległych krajów z perspektywy Polski, często ...
Chaotyczne piękno. Frederique Constant Manufacture Slimline Moonphase Date seconde/seconde/
Frederique Constant, to względnie młoda, szwajcarska marka zegarków o raczej klasycznej stylistyce i eleganckim wzornictwie, choć nie stroniąca od modeli sportowych, ale ...
Renaud Tixier - Monday. Dwóch wizjonerów, jeden nowy, niecodzienny zegarek
Historia powstawania wielkich marek zegarmistrzowskich w prawie stu procentach opiera się na wizji osób marzących o tym, aby stworzone przez nich zegarki zdobiły nadgarst ...
Recenzja: Aviator Swiss Made Airacobra GMT
Zegarki typu "flieger" to wzór czytelności, forma podporządkowana funkcji, kontrast i duże cyfry, wszystko dla zapewnienia łatwości odczytu czasu, zarówno w dzień jak i w ...
Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Perpetual Calendar. Odświeżona i poszerza kolekcja 2024
Wzbudzająca zachwyt kolekcja zegarków o nazwie “Master Ultra Thin”, będąca odzwierciedleniem klasycznego i skomplikowanego zegarmistrzostwa od manufaktury Jaeger-LeCoultr ...
Montblanc Iced Sea 0 Oxygen Deep 4810. Koperta beztlenowa i imponująca wodoszczelność!
Producent słynący z innowacyjności i precyzji produkowanych przez niego zegarków mechanicznych, po raz kolejny przesunął granice wytrzymałości swojego modelu zegarka. Mon ...